Wanie Rusli: ESP - PROTEIN POWDER TERBAIK

Pages

12 Apr 2018

ESP - PROTEIN POWDER TERBAIK

Nak cari PROTEIN POWDER tapi tak tahu ciri-ciri yang terbaik?
.
.
Meh saya kongsikan apa yang perlu diambil kira.
.
.

Zaman sekarang ni kita asyik busy aje dengan kerja kerana nak menyara kehidupan.
Tahap busy tu sampai asyik skip mela je...skip breakfast lah, skip lunch lah, skip dinner lagi. 
.
.
Jadi nak bagi mudah, nak bagi cukup makan sel-sel korang tu, maka ambillah protein powder. Tapi ambil bukan sebarang ambil tau, kene memilih sikit la kualitinya. 

Mana yang bagus? 

  1. Tiada gula tambahan - Ambil protein powder boleh pastikan korang tak ambik kalori berlebihan dan kekalkan gula dalam darah yang baik. 
  2. Rendah Glisemik Index(GI) - GI yang tinggi boleh sebabkan bacaan gula dalam darah jadi tinggi. Kesannya korang akan mudah penat dan tahap kebulur korang tu macam tak makan setahun. GI rendah boleh beri rasa kenyang yang lama tau.
  3. Cukup dengan 9 asid amino perlu - Apa ke benda pulak asid amino ni? Ok...Asid amino ni sel paling ringkas dalam badan. Asid amino ni jugak adalah asas kepada protein. Since sel-sel kita terdiri daripada asid amino, makanya kita perlu bagi "makanan" yang sama jenis dengan asid amino supaya badan berfungsi pada tahap yang optimum. Asid amino ni umpama batu bata nak buat rumahlah. Adanya asid amino sistem badan berfungsi dengan baik. 
  4. Non-GMO - Femes dah bab Non-GMO ni. Untuk yang tak tau meh nak kasi tau. Genetically Modified  Organism (GMO) ni tumbuhan, haiwan dan sebarang mikroorganisma yang dah diubah suai genetiknya. Buah bermusim dah jadi buah sepanjang tahun. Gitu lah contohnya. Dan ia akan beri masalah kesihatan dalm jangka masa panjang. Pilihlah yang Non-GMO sebab selamat dan berkhasiat, nutrientnya pun cam terbaik.
  5. Rendah lemak - Sebenarnya cara nak pilih protein powder terbaik di pasaran adalah pilih protein powder yang kurang daripada 3g untuk setiap 100g protein powder. Dengan itu, bolehlah korang kekalkan mass otot dan kolesterol level.
  6. Pilih berasaskan soya - Sesuai untuk semua orang termasuk yang lactose intolerance sebab 100% berasaskan tumbuhan dan sesuai untuk vegans. Pengambilan protein soya berterusan boleh membantu mengawal menopouse sindrom bagi wanita.


Nak cari yang setanding dengan kualiti yang disebutkan? ESP lah jawapannya.


.
.
Boleh contact saya sekarang untuk pesanan. Since bulan ni PROMO ESP, rugi kalau tak grab 6 TONG terus:

  • FREE eVOUCHER (RM50)
  • FREE POSTAGE (RM10)
  • FREE MEMBERSHIP (RM69.90) 


Wanie Rusli | 017-9445430

No comments:

Post a Comment

Wanie Rusli Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign