Wanie Rusli: Rawat Masalah Kencing Manis Dengan VIVIX

Pages

11 Jul 2016

Rawat Masalah Kencing Manis Dengan VIVIX

Semua orang sayangkan mak ayah masing-masing kan? Saya tau readers semua anak yang baik. Anak yang baik dah pasti sayangkan mak ayah dia.

Bila mak ayah kita ada masalah kesihatan yang kronik macam kencing manis, darah tinggi atau jantung, mesti kita sedih. Yelah...orang kesayangan dunia akhirat tak sihat kan.

Kita sebagai anak ni tak sanggup nak tengok kaki mak ayah kita berkudis sebab kencing manis kan? Bila kudis makin melarat & tak dapat dirawat, jalan terakhir adalah anggota badan yang terlibat pasti kena potong. Kita taknak semua tu jadi kat mak ayah kita.

Jom kita kenali apa punca terjadinya kencing manis ni. Antara puncanya ialah:

- masalah berat badan berlebihan
- bacaan kolestrol yang tinggi
- keturunan atau faktor genetik
- tekanan emos yang tinggi dan berterusan
- kurang melakukan aktiviti fizikal
- tekanan darah tinggi

Kini...kita semua dah tak perlu risau lagi. Masalah kencing manis boleh dirawat secara alternatif dengan VIVIX daripada SHAKLEE.



Alhamdulillah dah ramai yang mengamalkan VIVIX dan berjaya kawal paras gula dalam darah. Ada juga yang dah bebas dari diabetes asban dengan VIVIX dari SHAKLEE ni.
Okay...pasti awak-awak semua nak tau apa itu VIVIX kan? Meh saya ceritakan dengan lebih terperinci.

VIVIX...sejenis minuman kesihatan yang diekstrak daripada bahan semulajadi yang tinggi antioksidan seperti anggur muscadine, elderberi dan purple carrot. Ianya mengandungi kandungan resveratrol tulen yang tinggi, ellagic acid dan anthocyanin yang diperakui oleh banyak kajian antarabangsa untuk membantu ramai pesakit diabetes mendapat kehidupan yang sempurna.
Antara kebaikab VIVIX untuk pesakit diabetes adalah:

1) Mengawal kepekatan gula dalam darah. Pengambilan karbohidrat yang tinggi setiap hari boleh menyebabkan kandungan gula dalam darah meningkat. Polifenol yang terdapat dalam anggur muscadine melambatkan penyerapan karbohidrat dalam darah seterusnya menghalang kepekatan gula dalam darah dari terus meningkat.

2) Mencegah insulin resistance. Kegagalan sel badan memberi respon kepada insulin merupakan punca utama diabetis berlau. Resviratrol terbukti membantu menjadikan tubuh kembali sensitif kepada insulin. Malah semakin tulen resviratrol, semakin berkesan ianya terhadap kemampuan badan memberi respons. Alhamdulillah, resviratrol yang terdapat dalam VIVIX adalah merupakan yang paling tulen sehingga mencapai 98% dan 10% kali ganda melebihi resviratrol yang terdapat dalam minuman kesihatan yang lain.

3) Mengurangkan komplikasi akibat serangan kencing manis. Anthocyanin membantu mengurankan komplikasi yang selalu terjadi kepada pesakit. Sebagai contoh, penglihatan pesakit diabetis semakin kabur. Pengambilan.VIVIX secara konsisten akan mengurangkan komplikasi masalah mata kabur.
InsyaAllah, dengan tiga mekanisma VIVIX di atas, bacaan gula dalam darah akan.mengalami penurunan dan pesakir diabetis melitus mampu menjalani kehidupan normal kembali.
Kebanyakkan pesakit diabetis akan mengalami penurunan bacaan gula selepas mengamalkan VIVIX lebih kurang 2 minggu.



Cepat dapatkan rawatan kencing manis untuk orang yang tersayang. Kita ikhtiar dan Allah SWT yang menyembuhkan.

Hubungi saya:
Wanie Rusli
017-9445440
Pengedar Shaklee Kuantan

No comments:

Post a Comment

Wanie Rusli Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign